този урок съм решил да ви покажа как да скачате на по-големи разстояния. Ще ви обясня няколко техники за скачане.
Нека да започнем със: Strafes (част от всички техники за скачане)
Strafes са използвани за скачане на скокове от рода на 180 градусови, и за по-дълги скокове.
Като за най-начинаещите е добре да се започне с 1 стрейф, но се стремете да правите 2. Техниката на скока (при 2 стрейфа) трябва да е нещо такова:
Първия стрейф се прави малко по-голям от втория, за повече скорост (и по-бърз стрейф), а втория малко по-бавен.
Добре, но аз мога 2 перфектни стрейфа, какво да правя?
Решението е ясно: Започвате с 3, после като станете още по-добри с 4 и така нататък.
Ето малко пример за скачане със 3 стрейфа:
Правите голям първи стрейф, който да е около 40% от скока ви. Втория стрейф да е около 35% от скока, и последния (трети стрейф) около 25% от скока. Отново първия стрейф по-бърз, втория малко по-бавен и третия още по-бавен.
Искам да кажа, че първия стрейф винаги* (за това ще говорим после) трябва да е най-голям! След това по-малки и по-бавни стрейфове, но не ги правете прекалено бавни/малки! Със тренировки всичко става!
Трябва да клякате възможно най-накрая, дори може да правите стрейф по време на клякането, но трябва да е много бавен и малък (иначе ще изгубите скоростта си!).
*При по-напредналите е по-добре да се прави по-голям втори стрейф, а не първи. САМО за по-напредналите!
Такаам, обясних ви как да правите стрейфовете, а сега техниката LongJump (LJ).
LongJump се състой от 2 части: Стрейфинг (вече обяснено) и Prestrafe.
Prestrafe (засилка) е много важна част от скока. Със лоша засилка не можете да направите и добър скок. Нормалната скорост на засилка е 250 units/second. На вас ще ви трябва поне 270 units/second.
Добре, но как да направя тази засилка?
Започвате с натискане на бутона W. След много малко натискате бутона А/D (в зависимост на посоката в която искате) и леко започвате да въртите мишката наляво/надясно (пак зависи от посоката). За препоръчване е да играете с LongJump Stats плъгин, за да можете да виждате скоростта ви на движение.
Ето примерна засилка (посока надясно):
Цък
Трябва да имате предвид, че LongJump е най-лесната техника за скачане на по-дълги разстояния! Отначало ще ви е трудно, но тренирайте! Не се давайте без бой (скачане )!
Следваща техника: CountJump
CountJump техниката е открита от Count (и кръстена на негово име [nick]), като за първи път е показана на 249 HighJump block. (от Count естествено ) Тази техника ви позволява не само да скачате на още по-дълги разстояния, но и да избегнете edgefriction**.
CountJump засилката се състои от 3 части:
Първата и втората са части от засилката:
Първата е като на LJ, но "продължението" й е DoubleDuck!
DoubleDuck (DD) e също техника, но тя ви позволява да се изкачвате по ръбове, които са точно или по-малко от 32 unit-a високи.
Как да направим DoubleDuck?
Има два начина за DD:
Първият е малко по-труден и по-бавен: Бягате срещу някой ръб и когато стигнете до него бързо натискате два пъти ctrl или друг бутон за клякане.
Вторият начин е по-лесен, но трябва да имате мишка със скрол: първо пишете в конзолата:
Код: Избери целия код
bind mwheelup +duck
или
Код: Избери целия код
bind mwheeldown +duck
и когато вървите срещу ръба въртите скрола в зависимост от посоката на въртене на скрола (върнете се към bind-a) и ето! Направихте го! Браво!
Така, да се върнем на CJ prestrafe.
Правите си нормалната засилка, правите DD, като през това време не пускате A/D и въртите мишката наляво/надясно и после скачате. Ясно е, че следва стрейфинга .
Пример
От друг ъгъл
CountJump е трудно, особено за начинаещи! Ако сега започвате да скачате или от скоро скачате, моля не пробвайте CJ! Въпреки плюсовете, CJ си има и минуси! Ако станете CJ маниак, шанса да можете LJ е малък! (C-Walker може да го подвърди [всъщност от него разбрах това, че ви прави LJ засилката на пух и прах])
**edgefriction edgefriction ви забавя, когато скачате на места, който са на по-високо от 69 unit-a от земята. Забавянето започва от 16 unit-a преди ръба, но може спокойно да си продължите до около ~12 unit-a преди ръба.
Следва: HighJump
HighJump е техника абсолютно същата, като LJ, но има малка разлика в prestrafe. Трябва да скочите към ~12 unit-a преди ръба, иначе ще загубите скоростта от засилката заради edgefriction.
HighJump Prestrafe
Следващи техники: Bhop LJ & Stand-Up Bhop LJ
Bhop LJ (BJ) е техника за скачане на дълги разстояния, но чрез Bunny Hop (Bhop). Не си мислете, че трябва да сте дори на Bhop, за да умеете и BJ! Ключа е добра засилка!
BJ Prestrafe се състои от 3 части. Първата е нещо, като LJ Prestrafe, но трябва да е не много добро LJ Pre, за да стане добра засилка на BJ. Точно за скорост на LJ Pre няма точно определени стойности. Важното е BJ Prestrafe да е около 299!
Правите си слаба засилка, като за LJ, скачате, като се стремите да не надвишавате 299 units/second (и правите 2-3 стрейфа преждевременно) и при приземяването скачате веднага! После следват стрейфовете.
BJ PRE
Stand-Up Bhop LJ (SBJ) е също техника за скачане на дълги разстояния, но използва Stand-Up Bhop. В смисъл, Stand-up bhop си е нормален bhop, но точно преди скока трябва да натиснете duck бутона. (който трябва да пуснете много малко преди да скочите)
SBJ Prestrafe се състои от 4 части: Prestrafe (подобно на LJ), първи скок (+ 2-3 стрейфа), duck и финалния скок. (и стрейфинг, но той НЕ Е към засилката!)
Разликата между Bhop и Stand-up Bhop е много малка: Времето във въздуха (При SBJ e с около 0.01 стотна повече.) и това, че при SBJ е по-лесно да се вдигне скоростта.
Само да наблегна на нещо: Времето във въздуха и височината, на която ние скачаме при bhop и stand-up bhop се променя!
SBJ PRE
Следваща техника: Weird Jump (WJ)/ernstaugust Jump
Откривателя на тази техника е ernstaugust.
Засилката на техниката се състои от 3 части:
Първата част е като LJ засилка, също трябва да е добра. Втората е да се "пуснете" от някой ръб към по-ниско място и третата: когато стигнете земята много бързо да скочите
WJ PRE (weird_longjumps)
WJ PRE (kz_ljs2)
Ключа за правенето на WJ е в падането (във prestrafe). Без добро "падане" по-добре да не се надявате на добър скок.
Само да ви кажа, че когато падате се прави 1 голям стрейф, чрез който да стигнете до ~299 units/second.
Следваща техника: Ladder Jump
Това е малко странна, но много полезна техника, особено ако сте HnS маниак. Техниката ви позволява да скачате на по-далеч, като за засилка се използват стълбите.
Странно, но факт: В тази техника JUMP бутона не се използва!
Е, неможе да се скача на разстояния, като LJ, но пак си е доста полезна техника.
Стига празни приказки, нека ви кажа как да направите тази техника:
Засилвате се от земята, преминавате на стълбата и продължавате засилката. Много важно е в момента в който се качите на стълбата да гледате най-нагоре и да си продължите засилката. (Ако стълбата е отляво вас, натискате W + A, ако стълбата е отдясно вас натискате W + D.)
Внимание: Когато сте на стълбата никога не гледайте към нея, не се обръщайте с гръб! Тя трябва да е точно отляво/отдясно вас!
Ladder jump PRE
Следва: Drop CJ
Drop CJ техниката е подобна на WJ, но разликата се явява в засилката. С Drop CJ също можете спокойно да изкарате 299 u/s засилка, като WJ, докато с обикновен CountJump, това е практически невъзможно.
Каква е разликата в засилката?
Разликата в засилките на WJ и Drop CJ е, че при Drop CJ, вместо bhop, когато се стигне за земята се прави първо DoubleDuck и след него bhop. Това е полезно, когато не можете да направите 299 PreStrafe с WJ, но запомнете, че Drop CJ въобще не е лесна техника, а и ви трябва много добър WJ и CJ!
Няма да дам картина на засилката, мисля че ви стана ясно.
Още 2 Drop техники: Drop BJ и Drop SBJ
Разликата между BJ/SBJ и Drop BJ/Drop SBJ:
Засилката и колко на високо ще скочите. Засилката: Скачате от по-високо място и когато стигнете земята: скачате (ако ще правите Drop SBJ клякате малко преди да стигнете земята и после скачате).
Колко на високо скачате? При Drop BJ/SBJ скачате на високо колкото нормален LongJump (45 units + 18 units заради duck), a при нормални BJ/SBJ скоци - по-малко.
Зависи също от колко високо сте скочили: Ако скачате от ниско към малко по-ниско няма да скочите на 45 units височина!
Разликата между Drop BJ/SBJ се явява пак засилката и времето във въздуха.
Още: MCJ (Multi Count Jump)
Техника, която е подобна на Count Jump. Само две разлики има - при тази техника DD се прави два пъти и, че с тази техника е по-лесно да стигнете по-висока скорост на засилка.
След засилка, като на LJ правите Double Duck, когато се приземите правите още един Double Duck, и ако искате още един и така нататък...и скачате накрая.
Правенето на много Double Duck-ове един след друг се нарича Ground strafe или G-Strafe. Има и една "тайна: за тази техника (G-Strafe), но това е LongJump Guide, а не как да правим бъгове, за които могат да ви баннат.
More: Ladder Bhop
Една странна техника. Съчетание е от WJ и BJ. Prestrafe, обаче е по-лесно от prestrafe на WJ/BJ.
Как да направим техниката?
Заставате на някоя стълба. Дали от горе, дали по средата няма значение. Скачате, като правите 1 стрейф. Когато стигнете земята бързичко скачате и нататък си знаете - strafes!
Методи за подобряване на Jumping-a
След, като доста хора питаха различни неща реших да напиша и как да си подобрите уменията, вместо да пишете допълнително.
1. Mouse Fix
Mouse Fix-a премахва излишното ускорение на мишката. Всъщност то се оказва доста и ще свикнете бавно да играете с Mouse Fix, затова увеличете малко Pointer Speed-a (Control Panel > Printers and Other Hardware > Mouse > Pointer Options) и sensitivity на CS-a.
Mouse Fix не е програма, а регистър!!!
Аз не мога да ви препоръчам определен Mouse Fix, но бих ви казал кой MF аз използвам: CPL Mouse Fix (може да го намерите във fpsbanana.com).
Там има инструкции за използване, ще ги видите.
2. По-бързи и по-големи стрейфове
По-бързите стрейфове ви дават повече MaxSpeed, а по-големите са по-лесни на практика. С малко тренировки и съчетания ще стане работа xD Запомнете, че не трябва и да са прекалени бързи стрейфовете ви, но това вие сами ще разберете ако стане.
3. Намаляне на чувствителността (sensitivity)
Този похват ще ви помогне, но не винаги. Може мишката да ви стане прекалено бавна така. Сами ще усетите кога мишката ви е бързичка или ви е неудобно. Намаляте малко по малко чувствителността, НО ако мишката ви не ви е бърза, а просто не правите много MaxSpeed, трябва този метод да се съчетае с метод 2!!!
4. Още малко настройки
Десен бутон върху шорткъта на цс-а, Свойства (Properties), след всичко в Target добавяте:
Код: Избери целия код
-noforcemspd -noforcemaccel -noforcemparms
UPDATES
+ добавено
- премахнато
п променено
Код: Избери целия код
UPDATE 060309:
+ линкове към засилките на SBJ & WJ.
+ 2 нови техники: HighJump (HJ) & Ladder jump.
+ edgefriction обяснение
UPDATE 080309:
п Засилката на Ladder Jump вече е по по-лесен/по-удобен начин. (вижте image на prestrafe за да разберете)
UPDATE 140309:
+ Drop CJ, Drop BJ, Drop SBJ
UPDATE 150409:
+ Multi Count Jump
UPDATE 290409:
+ Ladder Bhop (по поръчка)
UPDATE 070509:
+ Демо в което се вижда как се влиза в стаичката за ladder jump (по поръчка). Картата е kz_longjumps2!
UPDATE 080509:
+ Демо - обиколка на картата kz_longjumps2, почти всяко кътче се вижда.
- Демото за влизане в ladder jump стаичката е премахнато! Причина: В обиколката го има!
UPDATE 210609:
+ Методи за подобряване на Jumping-a
UPDATE 110709:
п DropCJ техниката беше обяснена по грешен начин! Сега е по верен.
п EdgeFriction беше обяснен по неразбираем начин! Оправено!
UPDATE 130210:
п Мястото на edgefriction вече е след CJ обяснението
- Демото-обиколка е премахнато, поради 2 причини: 1. 4storing sux! 2. Демото определено не беше добро.
- Премахнати са ненужни неща
Източник: igzbg.com